سفارش تبلیغ
صبا ویژن






مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

طلا مانند فلزات پُر ارزش دیگر با سیستم توزین تروی سنجیده می‌شود و در صورت آلیاژ با سایر فلزات از اصطلاح carat برای مشخص کردن مقدار طلای موجود با عیار 24 ( که طلای خالص است ) استفاده می‌شود. ( در ایران بیشتر از مثقال برای معاملات بازار طلا استفاده می‌شود و برای آلیاژهای طلا از میزان عیار اسفاده می‌شود که عیار 24 طلای خالص می‌باشد).

در طول تاریخ از طلا برای پشتیبانی پول و در سیستمی تحت عنوان پایه طلا استفاده می‌شد که در این سیستم ، یک واحد از پول رایج معادل مقدار معینی طلا بود. مدت زیادی ارزش طلا توسط آمریکا برای هر اونس تروی 20,62 دلار تعیین شد، اما در سال 1934 ارزش طلا 35،00 دلار برای هر اونس تروی تثبیت شد.

به سبب بحران طلا در 17 مارس 1968 طرح نرخ‌گذاری دوگانه ایجاد شد که طبق آن برای تثبیت ارزش بین‌المللی ، طلا همچنان به قیمت سابق 35،00 دلار در هر اونس تروی باقی ماند، اما قیمت آن در بازار خصوصی اجازه نوسان یافت؛ این سیستم نرخ‌گذاری دوگانه در سال 1975 هنگامی‌که نرخ طلا اجازه نوسان یافت، متوقف شد. از سال 1968 نرخ طلا در بازار آزاد نوسان شدیدی یافت، بطوری‌که در ژانویه 1980 به 620 دلار در هر اونس تروی رسید، اما تا ژانویه 1990 قیمت آن به 410 دلار در هر اونس تروی کاهش یافت.

گاهی اوقات ، مالکیت طلا به خاطر نقشی که بعنوان پشتوانه پول دارد، محدود و یا ممنوع می‌شود. در آمریکا مالکیت خصوصی طلا جز بصورت جواهر و سکه بین سالهای 1933 و 1975 ممنوع شده بود. چون طلا مدت زمان بسیار طولانی ارزش خود را حفظ کرده است، بعنوان یک سرمایه‌گذاری مشهود اغلب به‌صورت بخشی از یک سهام نگهداری می‌شود.

چون طلا ارزش خود را حتی هنگامیکه پول بی‌پشتوانه بی‌ارزش می‌شود حفظ می‌کند، بنابراین مخصوصا" در زمان ناتوانی یا تورم دید مورد نیاز است.

قراردادهای آینده برمبنای داد و ستد جاری طلا در COMEX ( محل خرید و فروش کالا ) است که شعبه ای از بازار بورس نیویورک ( New York Mercantile Exchange ) می‌باشد و پیش‌بینی قیمت طلا و سایر کالاها در آینده در این مکان انجام می‌گیرد.
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com


نوشته شده در یادداشت ثابت - سه شنبه 92/10/25ساعت 2:56 عصر توسط مقدم نظرات ( ) |

در استودیوی کار آرنالدو پومپودورو در میلان نقشه جهانی دیده می‌شود که روی آن نقاط خاصی با پرچمهای کوچکی آراسته شده‌اند که گویی خاطره‌ تصویری مکانهایی هستند که آثار این هنرمند بزرگ در آنها قرار دارند. وجود این پرچم‌ها بر روی نقشه‌ جهان، همانند نمودار استراتژی جنگی ارتشی است که لشکریان خود را در دورترین نقاط قاره‌ها و اقیانوس‌ها صف‌آرایی کرده است و اصیل‌ترین سربازان این جنگ هنری مجسمه‌ها هستند. این مجسمه‌ها اشکال هندسی و حکاکی شده‌ای از جنس برنزند که هنر ویژه و نوگرایانه‌ آرنالدو را یادآوری می‌کنند. آرنالدو به پیروی از مجسمه‌سازان دوره‌ رنسانس، آثار پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد که تلفیقی استادانه از هنر و صنایع دستی‌اند و کلیه‌ جزییات را با مهارتی مثال زدنی به تصویر می‌کشد.

 شور و گرمای آرنالدو همواره او را به دام پروژه‌های وسیع می‌اندازد. در واقع جواهرات ساخته‌ او با ویژگی خاص جنیستی‌شان پیچیدگی‌های لطیف روح او را کنایه می‌زنند.

کارهای آرنالدو دارای چنان ظرافت خاص و شاعرانه‌ای است که باعث تاثیر هرچه نیرومندتر آنها می‌شوند.

<آرنالدو پومپودورو> مبدع سبک جدیدی در هنر جواهرسازی است که با آن رابطه‌ تازه‌ای میان طلا، سنگهای قیمتی و آناتومی زنان ایجاد شده که با روحیه‌ هوشمندانه و جنبشهای معاصر هنر هم‌آواست. این هنرمند سعی نموده تا با به کار بردن طلا، حس نوینی را به زن ها القاء کند. او کلیه‌ مدلهای قراردادی جواهرات زنانه را با ارائه‌ تندیس‌های گوهری خود متحول کرده است. جواهرات ساخته‌شده این هنرمند آناتومی فیگوراتیو را به شکل کاملا هنری به نمایش می‌گذارند.

به نظر خودت چه گروهی از بانوان ساخته‌های شما را بیشتر می‌پسندند؟

- زن های متهور و تحصیلکرده! اگر زنی واقعا بخواهد جسور باشد من او را حمایت می‌کنم. حتی گاهی پیش آمده که بعضی از بانوان جواهرات ارزشمندی را تکه تکه کرده‌اند تا سنگهای آن را به من بدهند که روی یک کار جدید سوار کنم. من جذابیت تندیس‌های جواهر را با بهره‌گیری از درخششان ایجاد می‌کنم.

در آغاز کارم ساخت جواهر را با حکاکی روی کاتل بون شروع کردم. مصالحم مواد اولیه حساس و ویژه‌ای بودند. به طور همزمان ایده تندیس‌سازی را هم شروع کردم به طوری که وقتی مشغول کنده‌کاری و برش برای تهیه‌ قالب‌های خود بودم مرحله جوش و لحیم را هم انجام می‌دادم.

ساخته‌های شما، انقلابی عظیم در زمینه‌ هنر ـ صنعت جواهر سازی به وجود آورده‌اند. چگونه به چنین مرحله‌ای رسیدید؟

-حدودا اوایل دهه‌ 60 بود که برای یک پرنسس رومی یک چیز تزیینی ساختم. این پرنسس با دستانی مملو از الماس به دیدن من آمد. او بسیار زیبا بود و به همین دلیل به او پیشنهاد ساختن بالاقطعه ای از طلا و الماس دادم که از اجزاء مختلفی تشکیل شده بود و بر جلوه‌ وی می‌افزود. اما همسر او با این طرح من موافقت نکرد و این قطعه هیچ وقت ساخته نشد. بعدها این ایده را در طراحــی‌های مربوط به کلئوپاترا اجرا کـــــردم. از کارهـــای دیگــــرم صحنه‌ای مینی مالیستیاست که برای اورنلا وانونی ساخته‌ام. <ورساچی> لباسی سیاه رنگ برای او طراحی کرده بود و من احساس کردم که باید این همه سادگی را با روح و رنگ جواهرات شکست.

 برای او جواهری طراحی کردم که تمامی پشت دستش را تا مچ می‌پوشاند.کار دیگری را برای ناندا پیوانو طراحی کردم. من و طلاسازم حدود دو ماه روی طرح بازوبندی برای او کار کردیم. من طلای براق نمی‌خواستم و به همین دلیل روکشی خاص از طلای فشرده‌ خالص به یک ورقه طلای 18 عیار اضافه کردم. این کار، تندیس کوچکی بود که به دور بازو پیچیده می‌شود.

او قول داد که بعدها آن را به مؤسسه من هدیه کند. به یاد دارم که در دهه‌ 60 به دلیل یکی از کارهایم مورد تمسخر واقع شدم. این کار طراحی گردنبدی نازک و بلند برای یک زن بود. این گردنبند مدل یقه اسپایکی (یقه‌ای تیز و میخی شکل) بود که در نهایت زیبایی، ظرافت و کشیدگی طراحی شده بود. بعدها این جواهر به ایالات متحده رفت و با استقبالی کم نظیر مواجه شد.

چه برهه‌ای از تاریخ هنر در طلاسازی مورد توجه شماست؟

- من جواهرات مربوط به قرون وسطی و هنر <اتروسکان> و همچنین زیورآلات <ماسایی> را که مانند لباس برای زنان و مردان استفاده می‌شدند دوست دارم. با الهام از ملکه کارتیج ( زن افتخارآفرینی که از محکومین دلجویی می‌کرد) جواهری برای کریستوفر مارلو طراحی کردم که تمامی پشت او را می‌پوشاند. برای طراحی این جواهر کاملاً مدلهای آفریقایی در ذهنم بودند. کارهای ساخته شده از طلای موجود در موزه‌ لیما حقیقتا مورد تحسین من بودند.

می‌شود این گونه گفت که جواهرات من تصاویر ظریف و کوچک شده‌ای از مجسمه‌هایم هستند.

شما در <پیتر روبیا> آموزشگاه دولتی< T.A.M > را برای تدریس کارهای هنری فلزی تأسیس کرده‌اید، دراین باره توضیح دهید...

- زمانی که پسر بچه‌ای کوچک بودم همیشه از این که نمی‌توانم در رشته‌ هنر ادامه تحصیل دهم اندوهگین بودم. بعدها به عنوان مهندس راه و ساختمان شروع به کار کردم و این شانس ناگهانی من بود که پل کله (نقاش سوییسی‌الاصل مدرنیست که در آلمان خدمت هنری می‌کرد) را به طور تصادفی در کتابخانه‌ محلی دیدم. بعد از آن دیدار بود که ساخت اولین کارهای ابداعی خود را شروع کردم. اما فقط در میلان بود که آنقدر آسایش خاطر داشتم که بتوانم کار هنری خاص خود را انجام دهم. در این آموزشگاه، حدود 20 دانشجو که از آکادمی‌های هنر فارغ‌التحصیل شده‌اند حضور دارند که با گذراندن این دوره با نحوه‌ استفاده از ابزارهای متعدد ساخت فلزات آشنا می‌شوند تا هم برای ساخت جواهرات مهیا شوند و هم بتوانند مجسمه بسازند.

بودجه‌ این آموزشگاه را شورای شهر تأمین کرده است. متأسفانه به دلیل مشغولیت بیش از اندازه به کارهای خودم و مؤسسه‌ام شخصاً قادر به نظارت مستقیم بر این آموزشگاه نیستم.

در آینده تمایل به ساخت چه نوع جواهراتی دارید؟

- جواهرات <اتروسکان>، تاج تیودولیندا و زیورآلات بربرها همیشه مورد تحسین من بوده‌اند.

و در آخر...

- من مایلم تا سبک خاصی را در هنر طلاسازی به ارث بگذارم. شاید جام زشت و معمولی قهرمانی فوتبال دنیا یا مجسمه جایزه‌ اسکار را طراحی کنم. به طور کلی درصددم که راحت‌ترین روش را برای ساخت تندیس‌های طلا و جواهر ابداع کنم
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com


نوشته شده در یادداشت ثابت - سه شنبه 92/10/25ساعت 2:27 عصر توسط مقدم نظرات ( ) |

نقره را با درجه خلوص های گوناگونی بکار می برند. بازار نقره معمولا با درجه خلوص های نسبتا بالایی تغذیه می شود برای بیشتر استفاده های صنعتی، نقره با درجه خلوص 7/999 (برای آلیاژ سازی) یا 9/999 ( برای آبکاری و کنتاکت های الکتریکی) مورد نیاز است.

بیشتر نقره به شکل شمش عرضه می شود. برای کیفیت های خوب اشیاء از شمش های معمولا 31 کیلوگرمی استفاده می شود. ولی سرمایه گذاران کوچک شمش های یک کیلوگرمی را ترجیح می دهند، هر چند که بعلت نیاز متفاوت بازار، شمش ها را با وزن های متفاوت عرضه می کنند (شمش قالبی 5 کیلوگرمی، 500 و 250 گرمی، ورقه های پرس شده با اوزان 100، 50 و 20 گرمی، ورقه های مارک دار 1 اونسی یا سکه های تزیینی نقره(.

گاهی اوقات، صنعتگران و مصرف کنندگان صنعت ترجیح می دهند که از گرانول استفاده کنند که در کیسه های 20 کیلوگرمی عرضه می شود. وزن خالص شمش ها بر حسب کیلوگرم یا اونس تروا ( 1 اونس تروا = 103486 / 31 گرم ) و درجه خلوص آنها نوشته می شود.

برای تعیین دقیق میزان نقره، باید روش نمونه برداری صحیح باشد. بوسیله حفرات یا سوراخ های ضربدری یا قطری که در شمش حفر می شود، یا با ایجاد کنده کاری فلز بوسیله اره در کل مقطع شمش به این امر دست می یابیم. برای محصولات نیمه نهایی، از روش های مشابهی استفاده می شود. اگر امکان داشته باشد، مواد ناهمگن را ذوب کرده، به شکل قالب درآورده و آنگاه نمونه برداری می کنند.

ممکن است که مالیات زائد نقره دار حاوی رسوبات و نهشته هایی باشند که بر روی دیواره ظروف از قبل مانده است و می توان آنها را با پالایش یا حل کرن زدود یا اینکه نمونه برداری را می توان پس از هم زدن انجام داد.

محصولات عرضه شده به شکل پودر یا کلوخه ای که نمی توان آنها را ذوب کرد، (مانند ریم فلزات) آسیا می کنند و سپس غربال می کنند. بخش ریزدانه و درشت دانه را جداگانه آنالیز می کنند. اگر بخش درشت دانه فلزی داشته باشیم، میتوان آنرا ذوب کرد.

روش های خاصی برای نمونه برداری مقادیر زیادی از کانسنگ ابداع شده است، که فرآیند های فوق را پس از آن انجام می دهند
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com


نوشته شده در یادداشت ثابت - سه شنبه 92/10/25ساعت 11:56 صبح توسط مقدم نظرات ( ) |

سوتیرویو بولگاری، موسس مارک معروف و جهانی بولگاری، در سال 1857 در یونان متولد شد. سوتیرویو بولگاری پس ازگذراندن دوره‌های کارآموزی به عنوان طلاساز و نقره‌ساز، در سال 1879 به رم رفت و اولین فروشگاه جواهرات خود را در خیابان وایا سیستینا افتتاح کرد.
بعدها در سال 1905به مکان دیگری به نام ویادی‌کوندوتی نقل مکان کرد. پس از مرگ او در سال 1932، اداره این تجارت فامیلی به عهده پسرانبولگاری، جورجیو وکنتسانتینو افتاد. "جورجیو بولگاری" به عنوان مبتکر سبک خاص بولگاری همیشه موردسپاس و قدردانی قرار می‌گیرد. این سبک بیانگر تاثیر هنر کلاسیک و رنسانس بوده و اغلب دارای نقوشی پررنگ و جذاباست که اولین بار درموزاییک‌های باستانی مورد استفاده قرار گرفت. جورجیو بولگاری مبتکر تجدید مد و ادغام سکه‌های باستانی به صورت قطعات جواهر است.
 ما بین سال‌های 1970 و 1979 بود که شرکت به سرعت شعبه‌های خود را درشهر‌های مختلف مانند نیویورک، ژنو، مونتا کارلو و پاریس گسترش داد و افتتاح کرد. از سال 1985 به بعد، این تجارت فامیلی به اداره و سرپرستی بوتیک‌های بولگاری در میلان، مونیخ، سنت‌مورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و 21شهردیگر در سراسر دنیا پرداختند.
سهام این شرکت بین‌المللی که به تازگی توسط پائولو ونیکولا بولگاری اداره می‌شود، اولین بار در سال 1995 در بازار بورس معامله شد. امروزه محصولات بولگاری تنها شامل جواهرات و در میان آن‌ ها لوازم جانبی متنوعی همچون عینک طبی، پارچه‌های زیبا، کیف و جدیدترین انواع آن‌ها مجموعه هوم دیزاین است. این مجموعه شامل جام‌های کریستال و میز نقره است که نتیجه همکاری موفقیت‌آمیز بولگاری با روزنتالپورسلاین است.
فرانچسکوتراپانی ، اولین مرد شرکت بولگاری که در نهایت اقتدار در شرکتی که به نام مادرش معروف شده، کار می‌کند و در آینده فقط به تولید جواهرات و لوازم جانبی لوکس بسنده نخواهد کرد.
شعار این رهبر جوان لوکس بودن صرف و متنوع‌سازی است و برای پی بردن به نحوه استراتژی پیچیده و صنعتی او، باید به مثال فوق توجه کنید: یک زوج ژاپنی را تصور کنید که در ماه عسل هستند و شوهر، مدیر تراز اول یک شرکت ژاپنی است که ساعت مارک بولگاری به دست می‌بندد و برای تهیه هدیه عروسی برای همسر خود، جواهر بولگاری می‌خرد. عطری که این زوج ژاپنی استفاده می‌کنند، مارک ویاکونداتی است.
 بدیهی است که چنین اعمالی امروزه نیز امکان‌پذیر است، به طوری که بسیاری از مشتریان مربوط به 126 فروشگاه‌ این جواهرفروشان ایتالیایی در اقصی نقاط دنیا مانند ویادلااسپیگا میلان، خیابان پنجم نیویورک، لندن، هنگ کنگ و توکیو، ژاپنی هستند. در مثال تراپانی یک مورد بسیار مهم قید نشده و آن یک هتل لوکس و تجملی متعلق به بولگاری است که تنها مختص افرادی که به ماه عسل می‌روند، نیست. هتل‌های بولگاری در خیابان‌های شهرهای دیگری همچون رم، نیویورک، پاریس، لندن، میامی و کالیفرنیای شمالی و یاجزایر دیگر نیزافتتاحخواهد شد اما این پروژه هنوز رسما اعلام نشده است.
هفت آدرس و مکان دیگر نیز وجود دارد که قرار است به هتل‌های بولگاری تراپانی تبدیل شوند. اجرای این پروژه ها به ماریوت واگذار شده که گروهی آمریکایی متخصص و پیشرو هستند. برای اجرای این پروژه ظرف پنج سال آینده مبلغی حدود 300 میلیون پوند سرمایه‌گذاری شده است. پروژه احداث مجموعه این هفت هتل انحصاری، غوغا برانگیزترین استراتژی سومین گروه معروف جواهرسازی (پس از کارتیه و تیفانی) محسوب می‌شود. طی چند سال اخیر بولگاری رقبای خود و دنیای مالی را به تعجب واداشته و حیرت‌زده کرده است. رقبا با شنیدن آمار نرخ رشد بولگاری تحت تاثیر قرار گرفتند که به شرح ذیل است: 40درصد نرخ رشد مثبت مربوط به سال گذشته و 20 درصد رشد مثبت نیز برای امسال تخمین زده شده که منجر به 1600بیلیون سود شده که این رقم چهار برابر رشد مثبت سال 1996 است.
از سوی دیگر، کارشناسان امور مالی شرکت تمامی قوای خود را در جهت حفظ کیفیت رشد شرکت متمرکز کردند تا این مارک معروف را از هرگونه نابسامانی اقتصادی حفظ کنند. بولگاری موفقیت خود را مرهون وسواس و دقت ویژه خود در حفظ کیفیت و محصولات متنوع شرکت از جمله جواهرات، ساعت‌، روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی (تولیدشده توسط لوکس وتیکا) و لوازم جانبی چرمی است.
 یکی از عوامل مهم موفقیت بولگاری، تنوع بازار، براساس نواحی مختلف جغرافیایی است که به این ترتیب از هرگونه محدودیت و ریسک احتمالی موجود در سرمایه‌گذاری در کشورهای خاص ممانعت شده است. 13 درصد فروش محصولات بولگاری مربوط به ایتالیا، 24 درصد مربوط به بقیه کشورهای اروپایی، 21 درصد مربوط به آمریکا و 21 درصد مربوط به ژاپن است.
 متنوع‌سازی بولگاری حتی در مورد فروشگاه‌های این شرکت نیز اعمال شده است. محصولات این شرکت در هر فروشگاه متشکل از موارد ذیل است: 34 درصد جواهرات، 46 درصد ساعت، 14 درصد عطر، 4 درصد لوازم جانبی و 2 درصد حق امتیاز در استفاده از این مارک معروف برای سایر محصولات.
فهرست موسسات سرمایه‌گذاری و پس‌انداز که سهام بولگاری را خریداری می‌کنند، از پایان سال 1999، به دو برابر افزایش یافته که اینروند مطابق پروسه کلی فهرست سایر بازارهای دنیا نیست که البته به گفته مورگان استانلی با توجه به رشدفزآینده و قابل ملاحظه‌ دنیای تجملات، این آمار کافی نیست.
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com


نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/10/19ساعت 4:0 عصر توسط مقدم نظرات ( ) |

نقره فلزی است که گاهی به صورت خالص در طبیعت یافت می شود.

دوتیپ ترکیبات معدنی نقره شناخته شده است:

(1ترکیباتی که در آنها نقره به مقدار کم و به صورت فلز فرعی وجود دارد مانند گالن، اسفالریت، کالکوپیریت، استانین و طلای طبیعی که 80% نقره دنیا به این شکل است.

(2کانیهای اختصاصی نقره که این عنصر مهمترین فلز قابل استخراج آنهاست. تمرکز نقره در منطقه سمانتاسیون کانسارها نیز از همین مقوله بشمار می آید.

این کانی ها چنانچه مقدار نقره شان تا 450 گرم در تن برسد قابل استخراج است. مهم کانی های مختلف از لحاظ مقدار نقره بقرار زیر است:

کانیهای نقره (20 درصد)، کانیهای سرب و روی (45 درصد)، کانیهای مس و مس - نیکل (18 درصد)، کانیهای طلا( 15 درصد)، کانیهای قلع و نقره (2 درصد).

- مهمترین کانی های نقره عبارتست از:

- نقره طبیعی Ag

نقره طبیعی دارای سختی 5/2 تا3، وزن مخصوص 12-6/9 (عمدتاً 5/10)، سختی 3 – 5/2 است که در سیستم کوبیک متبلور شده است. مقدار نقره آن 100 درصد بوده و معمولاً همراه با مقادیری از فلزات دیگر مانند طلا، جیوه و مس است. نقره طبیعی ممکن است به صورت پراکنده در بخش های اکسیدی ذخایر فلزات پایه یافت شود.

- آرژانتیت Ag2S

کانی آرژانتیت دارای سختی 5/2تا 2، وزن مخصوص 3/7 و مقدار نقره 87 درصد است و در سیستم کوبیک متبلور شده و به صورت اپی ترمال می باشد.

- آکانتیت Ag2S

کانی آکانتیت در سیستم مونوکلینیک متبلور شده و به صورت برون زاد بوده و مقدار نقره آن 87 درصد می رسد.

- پروستیت Ag3AsS3

پروستیت دارای سختی 5/2، وزن مخصوص6/5 و مقدار نقره 65 درصد است.

- پیرارژیریت Ag3SbS3

پیرارژیریت دارای سختی 5/2 تا 2، وزن مخصوص 8/5 و مقدار نقره 60 درصد است.

- استفانیت Ag5SbS4

استفانیت دارای سختی 5/2 تا 2، وزن مخصوص 3/6 و مقدار نقره 68 درصد است.

- پلی بازیت (Ag, Cu)16 Sb2S11

پلی بازیت دارای سختی 3 تا 2، وزن مخصوص 1/6 و مقدار نقره 64 تا 72 ( گاهی 5/75 ) درصد است.

- میارژیریت

 AgSbS-

میارژیریت دارای سختی 5/2، وزن مخصوص 2/5 و مقدار نقره 37 درصد است.

- استرومایریت CuAgS

استرومایریت دارای سختی 3 تا 5/2، وزن مخصوص 3/6 و مقدار نقره 53 درصد است.

- تترائدریت ها (Cu, Ag)3 (As, Sb)S3-4

تترائدریت دارای سختی 5/4 تا 5/3، وزن مخصوص 4/5 تا 4/4 و مقدار نقره 18 درصد است.

- کلرارژیریت (نقره شاخی) یا سرارجیریت AgCl

کلرارژیریت دارای سختی 2 تا5/1، وزن مخصوص 5/5 و مقدار نقره 75 درصد است.

- آرژانتوژاروزیت Ag, Fe3 (OH)6 (SO4)2

آرژانتوژاروزیت دارای سختی 5/3 تا 5/2، وزن مخصوص 6/3 و مقدار نقره 19 درصد است
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com


نوشته شده در یادداشت ثابت - چهارشنبه 92/10/19ساعت 3:21 عصر توسط مقدم نظرات ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت